У Тернополі проводять Стратегічну сесію з питань розвитку інклюзивної освіти

gazpostach

У Тернополі проводять Стратегічну сесію з питань розвитку інклюзивної освіти

У Тернополі проходить Стратегічна сесія з питань розвитку інклюзивної освіти. Для обговорення цього питання долучилося 5 ОТГ (Бережанська ТГ, Великоберезовицька ТГ, Збаразька ТГ, Теребовлянська ТГ, Тернопільська ТГ), освітяни, представники громадських організацій, експерти проєкту та батьки учнів закладів з інклюзивною освітою.

В рамках реалізації проєкту «Розробка та впровадження регіонального плану стосовно збільшення обсягів надання послуг з догляду на сімейній основі (реформування закладів інституційного догляду і виховання у Тернопільській області)», який впроваджується Міністерством соціальної політики України, за підтримки Світового банку заплановано проведення стратегічної сесії «Розвиток інклюзивної освіти в територіальних громадах: досвід та перспективи» щодо запровадження інклюзивної освіти в регіоні та зокрема в 5 пілотних громадах (Бережанська ТГ, Великоберезовицька ТГ, Збаразька ТГ, Теребовлянська ТГ, Тернопільська ТГ).

Запровадження інклюзивного навчання на Тернопільщині створює передумови для інтегрування дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у загальноосвітній простір.

«У червні 2018 року Тернопільська область долучилася до національного проєкту „Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації”. У 2019/2020 н.р. в області функціонували 353 інклюзивні класи та 56 інклюзивних груп. В інклюзивних класах/групах навчалися та виховувалися 539 дітей з особливими освітніми потребами. У 2020/2021 н.р. в області функціонують 499 інклюзивних класів, у яких навчається 686 дітей з особливими освітніми потребами. Отже, спостерігається тенденція до збільшення кількості інклюзивних класів в області. І я вважаю, що нам обов'язково потрібно розвивати цей напрямок освіти, щоб дітки з особливими потребами відчували себе повноцінними членами суспільства», - сказав заступник голови Тернопільської ОДА Володимир Важинський.

Як свідчать дослідження, в інклюзивних класах/групах наголос робиться на розвиткові сильних якостей і здібностей дітей, а не на їхніх проблемах. Взаємодія з іншими дітьми сприяє когнітивному, фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвиткові дітей з особливими освітніми потребами.

«Дуже добре, що фахівці Теребовлянського профільного ліцею, Збаразького ліцею Тернопільської обласної ради, двох закладів дошкільної освіти міста Тернополя брали активну участь у всеукраїнських фокус-групах для вироблення рекомендацій з метою розвитку інклюзивної освіти в Україні. Я сподіваюся на Вашу плідну співпрацю щодо розроблення першочергових кроків з розвитку інклюзивної освіти в громадах; визначення можливостей для створення послуг для сімей з дітьми з особливими освітніми потребами», - зазначила начальниця управління освіти та науки Тернопільської ОДА Ольга Хома.

Нагадаємо, що інклюзивне навчання в області організовується за рекомендаціями 17 інклюзивно-ресурсних центрів (проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами), у яких нараховується 85 фахівців з педагогічною освітою.




















Отримуйте найсвіжіші новини у соцмережах:

Facebook

Twitter

Ознайомлений(а)