Оприлюднено “овочевий рейтинг” супермаркетів

Оприлюднено “овочевий рейтинг” супермаркетів

Рейтинг супермаркетів України по якості плодоовочевої продукції і якості відділів опублікувало на своїх сторінках видання EastFruit. Роздрібний аудит проводився в листопаді 2019 року.

Повідомляє SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit

Міжнародна команда EastFruit провела традиційний аудит плодоовочевих відділів мереж супермаркетів в п’яти країнах і семи містах: Україна (Київ і Дніпро), Грузія (Тбілісі), Молдова (Кишинів), Таджикистан (Душанбе і Худжанд) і Узбекистан (Ташкент) У кінці цієї осені (18-19 листопада 2019 року).

“Щоб бути справедливим в оцінці якості продукції, ми співвідносили відсоток некондиційної продукції із загальним асортиментом, тому що підтримувати високу якість продуктів на полицях в магазині з асортиментом в 40 позицій значно легше, ніж в магазині з асортиментом в 300 позицій.

Браком вважалася підгнила, бита, пошкоджена, деформована, зів’яла продукція, а також та, яка не відповідала бодай мінімальним стандартам якості, за умови, що такої продукції по кожній позиції було не менше 5-7%. Поодинокі випадки псування або невідповідності стандартам нами не враховувалися”, – йдеться в повідомленні EastFruit.

Рейтинг за показником асортименту і загальну інформацію про методику, час і специфіку аудиту, можна переглянути тут.

Якість продукції

Якість продукції – рейтинг Києва

Першість у рейтингу Києва за якістю свіжої плодоовочевої продукції забезпечили собі мережі супермаркетів “LeSilpo” та “Novus”, де в період моніторингу практично не було виявлено свіжих овочів і фруктів з браком.

Також досить непоганий результат показала мережу супермаркетів “Varus”, хоча їй було дещо легше утримати якість, ніж “Ле Сільпо” і “Новус” з огляду на досить малий асортимент свіжої плодоовочевої продукції на полицях відділу.

В аутсайдери рейтингу знову потрапили мережу “АТБ-Маркет”, а також магазини “Екомаркет”, де в середньому 9-10% свіжої плодоовочевої продукції в ході моніторингу визначалися як “позиції з браком”.

Що цікаво, для своїх споживачів в Дніпрі мережа супермаркетів “АТБ-Маркет” пропонувала більш якісну продукцію в плодоовочевому відділі, і частка браку в магазинах була вдвічі нижчою, ніж у Києві. Схожа ситуація спостерігалася і при моніторингу магазинів “Metro Cash & Carry”.

Якість продукції – рейтинг Дніпра

Водночас “Сільпо” в Києві пропонувала продукцію кращої якості, ніж в Дніпрі, а представник преміум-формату цієї мережі (“Ле Сільпо”) впевнено тримав марку в обох містах.

Аутсайдером рейтингу Дніпра знову виступила мережа “Тhrash” де більше 12% свіжої плодоовочевої продукції на полицях магазину можна було віднести до бракованою.

Якість відділу

Оцінка якості відділу свіжої плодоовочевої продукції, в свою чергу, складалася з трьох критеріїв:

  • інформативність, тобто наскільки відділ інформативний для споживача, наскільки читабельні цінники, вказується країна і регіон походження продукції, а також виробник, чи доступні для споживачів додаткові матеріали про продукцію або виробника і т.д .;
  • мерчендайзинг, тобто наскільки відділ візуально красиво оформлений і привабливий для споживача, чистий він, в якій тарі представлена ​​свіжа плодоовочева продукція, чи є у відділі елементи декору, наскільки логічно розміщені продукти і т.д .;
  • комфорт, тобто наскільки відділ комфортний і зручний для споживача, чи достатньо місця для проходу і проїзду візків, чи легко зважити і дістати продукцію, наскільки доброзичливий персонал, наскільки добре представники відділу розбираються в продукції на полицях і готові допомагати своєму покупцеві і т.д.
Якість відділу – рейтинг Києва

У Києві найбільш зручні для споживачів відділи свіжої плодоовочевої продукції були готові запропонувати магазини “Ле Сільпо”, “Мегамаркет” та “Новус”. При цьому перший був лідером міста за всіма трьома критеріями оцінки плодоовочевого відділу (інформативність, мерчендайзинг і комфорт).

Непогані результати в плані інформативності відділу показали також такі мережі супермаркетів, як “Auchan” (Ашан), “Метро Кеш енд Керрі” і “Billa” (Білла), де цей показник був навіть трохи вище, ніж у лідерів “Мегамаркет” та ” Новус “. Досить високі оцінки по мерчендайзингу і комфорту відділу також були отримані мережами “Сільпо” і “Велмарт”.

Аутсайдерами рейтингу якості плодоовочевого відділу були мережі “АТБ-Маркет”, “Фора” і “Екомаркет”. Останній отримав найнижчі оцінки з мерчендайзингу і комфорту відділу, а звання анти-лідера по інформативності ця мережа розділила з магазинами “Фора”. Досить низькі оцінки по інформативності відділу також отримали магазини “Велмарт” і “Велика Кишеня”.

Лідером Дніпра за якістю відділу свіжої плодоовочевої продукції, як і в Києві, став супермаркет “Ле Сільпо”, хоча по інформативності ситуація в магазинах “Ашан” і “Метро Кеш енд Керрі” була дещо краща. Ці дві мережі також показали непогані результати в плані мерчендайзингу, хоча, що цікаво, в плані комфорту відділу в середньому трохи навіть поступалися мережі “АТБ-Маркет”.

Якість відділу – рейтинг Дніпра

Слід зазначити, що мережа “АТБ-Маркет” в останні роки почала активно розвивати преміальний формат своїх магазинів в рідному для мережі Дніпрі, де основний фокус зроблено саме на позитивний досвід від покупок для споживачів. При цьому в Києві мережу представлена, як правило, невеликими дискаунтерами.

Відділ свіжих овочів і фруктів в обох “Метро Кеш енд Керрі” і одному з представників “Ашан” знаходився досить далеко від входу в магазин, що трохи знизило оцінку цих мереж. До того ж, магазин “Метро Кеш енд Керрі” більш орієнтований на оптових покупців, для яких питання комфорту не знаходиться на першому місці, а обидва “Ашана” в Дніпрі є спадкоємцями вже закритої мережі “Караван” і зберегли в собі ті проблеми, які раніше існували у “Караванів”.

Аутсайдерами рейтингу за якістю відділу свіжої плодоовочевої продукції виступили магазини “Траш” і гіпермаркет “Фоззі”, які показали найнижчі оцінки по кожному з трьох критеріїв (інформативність, мерчендайзинг, комфорт).


Спеціально навчені незалежні фахівці в одні і ті ж дні відвідували магазини в різних містах і країнах, як звичайні відвідувачі і оцінювали їх за одними і тими ж критеріями.

Команда доклала максимальних зусиль для того, щоб оцінка була об’єктивною, проте, враховуючи кількість відвіданих магазинів, результати аудиту не можуть вважатися статистично значимими і не можуть розглядатися в якості будь-якого офіційного рейтингу.

У той же час кожна мережа може використовувати ці результати в якості корисної інформації для того, щоб здійснити поліпшення в роботі плодоовочевих відділів.












Загрузка...


Отримуйте найсвіжіші новини у соцмережах:

Facebook

Twitter

Ознайомлений(а)