Росія пов’язує Тернопільщину зі справою збиття пасажирського “Боїнга”

Росія пов’язує Тернопільщину зі справою збиття пасажирського “Боїнга”

Черговий фейк запустили пропагандисти Кремля. Російське оборонне відомство визнає, що ракета, якою збили пасажирський “Боїнг”, вироблена в Росії, але стверджує, що ця ракета була передана Україні.

Ракета зенітно-ракетного комплексу “Бук”, за допомогою якої був збитий у 2014 році малайзійський “Боїнг” рейсу MH17, була зроблена в підмосковному Долгопрудному в 1986 році, підтвердив начальник Головного ракетно-артилерійського управління Міноборони РФ Микола Паршин.

Разом з тим, за словами російського офіцера, ракета була нібито відправлена в Україну, звідки більше не поверталася до Росії.

“Військова частина 20152, куди поставлена ракета з бортовим номером 886847379, її дійсне найменування – 223-я зенітно-ракетна бригада. У 1986 р бригада входила до складу Прикарпатського військового округу і дислокувалася в місті Теребовлі Тернопільської області Української РСР. На її озброєнні стояли ЗРК “Бук”. Після розпаду Радянського Союзу на територію Російської Федерації вона (бригада) не виводилася і була включена до складу Збройних сил України”, – сказав Паршин.

Він розповів, що бортовий номер ракети вдалося встановити завдяки брифінгу Об’єднаної слідчої групи (JIT), на якому були продемонстровані фрагменти двигуна і сопла ракети ЗРК “Бук”, який збив “Боїнг”.

“В архівах Долгопрудненського науково-виробничого підприємства, яке є виробником ракет для ЗРК “Бук”, досліджені документи, що дозволили точно визначити бортовий номер цієї ракети”, – заявив Паршин.

Нагадаємо, в Нідерландах 24 травня відбулася прес-конференція за участю представників Об’єднаної слідчої групи (JIT). Так, розслідування встановило, що “Бук”, з якого був здійснений постріл, належав російській 53-й зенітній ракетній бригаді ППО, яка базується в Курську. Паульсен також зазначив, що в розпорядженні слідчої групи є знімки, які підтверджують пересування цього зенітно-ракетного комплексу з території Росії.

Експертно-журналістська група Bellingcat вважає, що літак МН17 збив російський “Бук”. Група розслідувачів зазначає, що відмінні риси на знімку, який в якості доказів був представлений Об’єднаною слідчою групою, збігаються з тим, що видно на правому борту “Бука 332”, який був виявлений у Росії ще за чотири тижні до трагедії з літаком.

Як відомо, літак Boeing 777 авіакомпанії Malaysia Airlines, що здійснював рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, розбився 17 липня 2014 року в Донецькій області після того, як він був збитий ракетою “земля-повітря”. Всі 298 осіб, що перебували на борту, загинули.

Як викручувалася Росія у справі про збитий MH17

У перші години після трагедії багато російських ЗМІ з посиланням на Ігоря Стрєлкова-Гіркіна та інших бойовиків повідомляли про нібито збитий бойовиками український літак Ан-26 – пізніше виявилося, що ракета “Бука” збила не українська військовий літак, а пасажирський “Боїнг-777” , і ця версія була швидко “забута” як у РФ, так і на Інформресурсах бойовиків.

А 21 липня 2014 року Міноборони Росії представило “супутникові фотографії” і схеми, які повинні були доводити, що літак збила ракета, випущена з українського “Бука”. У відповідь в Bellingcat обґрунтували, що продемонстровані російськими силовиками “знімки” українського “Бука”, які нібито зафіксували його переміщення 14 і 17 липня 2014 року, є підробкою.

Невдовзі після катастрофи MH17 російські ЗМІ оприлюднили досить живучий фейк про якогось “іспанського диспетчера”, за словами якого за кілька хвилин до катастрофи поруч з пасажирським літаком були помічені українські військові літаки. Пізніше журналісти знайшли цього чоловіка, і він зізнався, що отримав від російського каналу “Russia Today” 48 тисяч доларів за свій твіт. За його словами, в Україні він ніколи не був, а в Іспанії і Румунії його кілька разів судили за шахрайство.

У червні 2015 року в Слідчому комітеті РФ озвучили нову версію про те, хто збив пасажирський літак над Донбасом. Російські правоохоронці заявили про існування “ключового свідка” – “техніка боєприпасів”, який стверджував, що літак рейсу MH17 був збитий українським винищувачем Су-25. При цьому російський “Перший канал” показав в ефірі “сенсаційний знімок з супутника”, на якому нібито український винищувач веде вогонь по “Боїнгу”. У свою чергу, в Bellingcat встановили, що надані “фотографії” – це колаж Google- і Яндекс-карт, а також накладені на них відредаговані зображення літаків.

02_62Скріншот ефіра “Першого каналу”

У червні 2015 року версію про український “Бук” “оживив” російський концерн “Алмаз-Антей”, що випускає зенітно-ракетне і радіолокаційне обладнання. На підприємстві визнали, що MH17 був дійсно збитий ракетою для ЗРК “Бук” – але такої ракети нібито вже немає на озброєнні армії РФ. На підприємстві також знову заявили, що пуск ракети був проведений з території, яку контролює Україна. При цьому слідчі з Нідерландів у своїх висновках оперують фотографіями, які публікував у соцмережах російський солдат Дмитро Зубов – саме він і займався перевезенням військової техніки з Росії в Україну.

Той же “Алмаз-Антей” в жовтні 2015 року розкритикував висновки JIT, заявивши, що експерти з Нідерландів нібито не мають технічного обґрунтування своїх доказів. Тоді Росія передала слідчим свої дані радіолокаційного контролю, проте вони не відповідали міжнародним стандартам і використовувати їх виявилося неможливо.

Зважаючи на таке різноманіття версій, заснованих на сфабрикованому матеріалі, прокуратура Нідерландів, яка задіяна в розслідуванні катастрофи MH17, зазначила, що схильна розглядати всю інформацію у цій справі від російської сторонияк сумнівну.

“Сумнівно, чи може спільна слідча група спиратися на дані російської влади щодо цього питання”, – процитував Сторожук голову Національної прокуратури Нідерландів Фредеріка Вестербеке.

Відзначимо, що в кінці грудня 2017 року британська розвідка прямо заявила, що саме Росія відповідальна за катастрофу “Боїнга”, так як влітку 2014 року саме російські військові доставили на Донбас ЗРК “Бук”, з якого був збитий літак.

А в березні-2018 Служба безпеки України повідомила, що ідентифікувала групу з семи осіб, причетних до катастрофи пасажирського літака Boeing-777 рейсу MH17 в небі над Донбасом. У списку підозрюваних вказані російські офіцери Ігор Гіркін, Сергій Дубинський і Микола Ткачов.

 






Loading...
Loading...

Немає коментірів для відображення.

Написати коментар

You must be Logged in to post a comment.